קנדידה

האתר הישראלי לקנדידה

04-8623901

דניאלה שפי
מומחית לרפואה טבעית
ואבחון וטיפול בקנדידה

להזמנת תור לדניאלה

פורום קנדידה

עדכונים בנושא הקנדידה

הרשמו לקבלת עדכונים, מחקרים, סקרים, מאמרים וכל העדכונים שמגיעים אלינו מכל העולם בנושא הקנדידה ישירות לאי מייל שלכם

האם את/ה מטפל/ת מוסמכ/ת?
הודעה עם תוכן; לחץ להצגת ההודעה בדף נפרד  תזונה מוממלצת לאלרגיות אוכל רבות-מספר שאלות דחופותשושי 02:25 22/10/10
שלום שוב, בבדיקה אצל דניאלה לפני 3 ימים-נמצאתי כסובלת מרגישויות ל: ביצים,סויה ומוצריו,חיטה מלאה ורגילה,קולה ושמרים.

-אני מוצאת את עצמי כאובדת עצות ולא ברור לי מה נותר לי לאכול??
הרי בנוסף לרגישויות אלה גם אסור מוצרי חלב.
אפשרויות האוכל הצתמצמו לי פלאים מתוך רשימת האוכל שמותרת לתזונת קנדידה.

-האם כל מה שיש לי למרוח על פרוסת לחם זה אבוקדו או טחינה?
אפשר מרגרינה? או משהו אחר שמזכיר ממרח נורמלי וקונבנציונלי?

-ולגבי לחם-דניאלה אמרה לי שאני יכולה את הלחם של דר מרק או לחם כוסמין.
אז ניסיתי היום לחם כוסמין והייתה לי תגובה שלילית מבחינת נפיחות וגאזים.
בנוגע ללחם של דר מרק-אכלתי אותו במשך שנתיים והרגשתי שה היה לי טוב איתו אך,כיוון שנמצאתי רגישה גם לחיטה מלאה-לא מובן לי מדוע מותר לי לחם זה אם הוא מכיל 5% קמח חיטה מלאה?

-לגבי פירות-לא מובן לי מדוע עלי לאכול רק תפוח או אגס?
מדוע אסור לי פומלה או אוכמניות כפי שרשום אצלכם בפירוט התזונתי?

-לגבי ירקות סנפרוסט-האם הם מותרים{תירס,אפונה,שעועית,ברוקולי וכ'ו,,,,}?

-במידה ואמצא פסטה ופירורי לחם משיפון-מותר לי בתחילת הדיאטה?

-האם בטטה אני יכולה להכין בתנור ללא הקליפה{בניגוד לתפו"א}?

- האם אני יכולה להכין תפו"א בקליפתו במיקרו{לוקח כמה דקות} ולא בתנור{לוקח הרבה זמן והרבה חשמל}?

-היכן אני יכולה להשיג תפריט יומי לדוגמה שמתאים לאלרגיות המזון שלי?

תודה וסליחה על כמות השאלות-אני בתחילת הדרך וכל פעם צצות לי שאלות.
תגובה עם תוכן; לחץ להצגת ההודעה בדף נפרד   אל דאגה, יש הרבה אפשרויותשליחת דוא"ל לכותב ההודעהענת טל 23:08 24/10/10
מה אפשר למרוח על לחם: ממרח פסטו, ממרח עגבניות, ממרח פלפלים, ממרח לימונים כבושים, ממרח אגוזים, ממרחי קטניות, חומוס, ממרח פטרוזיליה/שמיר/בזיליקום, גבינות עיזים וגם טחינה ואבוקדו (מה רע? מאוד טעים...). מרגרינה - לא!

יש הבדל בין אלרגיה לרגישות - אם יש לך רגישות לחיטה, אז כמות קטנה זה בסדר. לפעמים יש נפיחות בגלל שיש קושי לעכל הרבה סיבים. יש מגוון לחמים טעימים - נסי רק לחמים שעשויים משיפון או כוסמין. אפשר גם קרקרים משיפון או כוסמים ופרכיות אורז מאורז מלא או מכוסמת.

אם דניאלה נתנה לך הנחייה לאכול רק תפוח או אגס בטח יש לזה סיבה - תשאלי אותה.

ירקות סנפרוסט - מותר.

פסטה ופירורי לחם שיפון - מותר.

בטטה ללא הקליפה - מותר.

תפו"א במיקרו - מותר.

תפריט יומי לדוגמא (רוב המאכלים בתפריט לדוגמא הם בסדר בשבילך):
www.1818.co.il/index2.php?id=56&lang=HEB

בכל שאלה נוספת את מוזמנת לפנות אלינו.

בהצלחה!

ענת טל
נטורופתית (N.D)
www.1818.co.il/index2.php?id=87&lang=HEB
תגובה עם תוכן; לחץ להצגת ההודעה בדף נפרד   לגבי הממרחים-בהמשך לתשובתך-שושי 01:47 25/10/10
אז ניסיתי רוטב פסטו-וראיתי שרשום שזה מכיל שמן סויה{יש לי רגישות למסויה ומוצריו,,}

לגבי אגוזים,לא נאמר לי שאני רגישה-אולי דניאלה לא בדקה,אך יש לי נפיחות וגאזים כשאוכלת אותם{לא משהו רציני-אך ישנה תגובה שלילית}

קטניות בהחלט שגם גורמות אצלי לתגובה שלילית{לדוגמה-הכנתי מרק מיקרות ועדפים כתומות-וישר הבטן התנפחה והיו גאזים}

ניסיתי לפני חודש יוגורט עיזים-והייתה לי תגובה די חריפה-נפיחות גדולה ביותר וכל שאר התופעות{דניאלה לא מצאה רגישות ללקטוז-אך אני חווה אותה שנים-ככל שהמוצר מכיל יותר לקטוז,כך בהתאם עולה התגובה השלילית וכשנטלתי אנזים לקטאז,הבעייה מאד הצתמצמה-קצת מוזר לי שלא נמצאה רגישות ע"י המכשיר שלה,,,?}

אפילו ממרח חצילים טבעי עלולו להוות בעייה כיוון שלאחרונה יש לי תופעה ממש מוזרה,שאחרי כמה ביסים ופתאום בא לי להקיא-דבר שמעולם לא קרה לי-אולי פיתחתי רגישות,,,?

כל שכפי שאת מבינה-אפשרויות הממרחים שלי רחוקה מלהיות רחבה כפי שאת חושבת...זה קצת מייאש האמת,כי כמעט בכל דבר יש שמן צמי סויה או משהו אחר מסויה-כשמסתכלים על האותיותהקטנות.
אולי בגלל זה אני בחולשה מטורפת-כי אני ממש לא אוכלת מספיק מגוון,,

יש לך המלצה לגבי החברה שמייצרת ממרחי פטרוזיליה/שמיר/בזיליקום?
האם זה קיים בסופרים או רק בחנות טבע?

ונ.ב.
האם תופעת זיעת היתר שהתחילה לי בערך באותה תקופה שהתחלתי להרגיש את תופעות הקנדידה{כ20 שנה,,}יכולה להיות תוצר לוואי של הקנדידה?
תגובה עם תוכן; לחץ להצגת ההודעה בדף נפרד   ממרחים לדיאטת קנדידה - מתכוניםשליחת דוא"ל לכותב ההודעהענת טל 21:33 25/10/10
יכול להיות שעם התקדמות הטיפול, הרגישות שלך לחלק מהמזונות תופחת. תמשיכי לעקוב אחרי התחושות שלך.

את רוב הממרחים ניתן להכין לבד, ההכנה היא ממש פשוטה. הנה כמה אפשרויות:

ממרח פטרוזיליה / בזיליקום / שמיר:
במעבד מזון שמים: צרור פטרוזיליה / בזיליקום / שמיר , 1-2 שיני שום, מעט מלח ושמן זית. מתחילים עם מעט שמן זית ולאט לאט מוסיפים עוד עד שהתערובת הופכת להיות אחידה כמו ממרח.
*אפשר להכין את הממרח מסוג אחד של עלים או לשלב ביניהם.

ממרח עגבניות:
במעבד מזון שמים חבילת עגבניות מיובשות (להשרות אותן מספר דקות במים חמים לפני), שן שום, שמן זית (מתחילים בכמות קטנה ולאט לאט מוסיפים עוד), אפשר להוסיף 2-3 עלי בזיליקום אבל לא חובה.

זיעת יתר יכולה להעיד על הצטברות רעלים וזה בהחלט יכול להיות קשור לקנדידה. בנוסף, את מספרת שיש לך רגישות להרבה מזונות. צריכה של מזונות שיש אליהם רגישות יכולה גם כן להביא לצבירה של רעלים בגוף.

ענת טל
נטורופתית (N.D)
www.1818.co.il/index2.php?id=87&lang=HEB
תגובה עם תוכן; לחץ להצגת ההודעה בדף נפרד   בהמשך לתשובתך-שושי 21:58 25/10/10
לגבי הדוגמה לתפריט היומי שרוב המאכלים הם טובים לי ולרגישויות שלי-אז זהו -שלא.
בבוקר- איני יכולה יוגורט עיזים,ביצה,חלב סויה.
ביננים- אסור ביצה,והאגוזים לא עושים לי טוב.
צהריים-עדשים לא עושים לי טוב,רוטב סויה,טופו,קשיו,רסק עגבניות-מכיל פרוקוז וגלוקוז,אז מדוע מותר אותו בדיאטת קנדידה?
נשנושים-אדממה וערמונים.
ערב-שעועית,גבינות עיזים.

אז השאלה היא מה לאכול? כיוון שיש הרבה דברים שלא מותרים בקנדידה+רגישויות ידועות+רגישויות תחושתיות בעת האכילה-זה לא משאיר לי הרבה לאכול כלל-אני מיואשת,,,
אני לא יודעת כיצד לבנות לי תפריט מעניין ,מגוןן ומאוזן מבחינה תזונתית כשכל כך הרבה אסור לי.
תגובה עם תוכן; לחץ להצגת ההודעה בדף נפרד   גיוון בתפריטשליחת דוא"ל לכותב ההודעהענת טל 22:44 25/10/10
שושי, אין ספק שזהו מצב מורכב יותר מהרגיל, ואני בהחלט מבינה את התסכול שלך.

המצב שאת נמצאת בו בעצם מחייב אותך לעשות שינויים משמעותיים בתפריט ובאורחות החיים שלך. כמובן שזהו דבר לא קל. עם זאת, אני מבטיחה לך שזה יהיה שווה את המאמץ. אם תאכלי את המזון שמתאים לך, תרגישי הרבה יותר טוב ויכול להיות שעם הזמן כבר לא תהיי רגישה לחלק מהמזונות שהיום הם בעייתיים.

בבוקר את יכולה לאכול דייסת קוואקר עם חלב אגוזים או חלב שקדים (זה לא כמו לאכול אגוזים או שקדים - תנסי ותראי אם זה בסדר).
בצהריים תמיד תכיני איזשהו תבשיל של אורז מלא/קינואה/כוסמת.
בארוחות הביניים את יכולה לאכול פרכיות אורז / כוסמת, וקרקרים מכוסמין / שיפון עם אחד הממרחים שתכיני לעצמך ועם הרבה ירקות.

אם את צריכה עוד רעיונות תמיד נשמח לעזור ואני תמיד ממליצה להיכנס לחנות ספרים ולבחור את אחד מספרי הבישול לאוכל בריא. זה יכול לתת לך הרבה רעיונות.

ענת טל
נטורופתית (N.D)
www.1818.co.il/index2.php?id=87&lang=HEB